Sunday 19 February 2012

25. Heks van Arden/ Sfinx/ Ernest

Ellis
Ellis in Arden heeft geen contact met de buitenwereld. Ze maakt soms schetsen die niet altijd werken. Ze mag ook troefschetsen maken van de Amblerashes en de Hendrake. Ze gaat zelfs eens bij Gabrielle zitten die een vampier van de familie von Draco is en de bril is goed genoeg om haar te beschermen tegen daglicht. Ze was getrouwd met Despil, die werd lid van Huis Arden en nam haar mee. Toen is hij van haar gescheiden, uit Huis Arden gestapt en heeft hij haar hier achtergelaten. Die van Arden zitten met haar in hun maag en moeten haar niet, maar zijn te fatsoenlijk om haar te lozen.
Vroeger hebben de stichters van haar Huis gezocht naar meer macht, er was toen misschien nog geen Logrus, en ze hebben dit gevonden. Ze hebben iets ontwikkeld, een soort ziekte. Een baby wordt niet geboren als vampier, maar wordt dat door een ritueel op leen bepaalde leeftijd. Ze hebben Macht om door Schaduw te reizen, iets met spiegels en ze hebben iets met ondoden. Ze heeft Despil van de dood gered en dat gaf ruzie binnen de familie, daarom is ze daar niet meer welkom.
Ze functioneert goed in Arden en insecten laten haar met rust. Alleen Julian en zijn kinderen praten soms met haar, maar ook die zijn haar liever kwijt dan rijk. Ze vraagt naar de afkomst van Ellis. Ai, een Helgram?
Helgrams zijn hier niet geliefd. Nee, ze hebben Ellis daar niets over verteld. Gabrielle zegt dat Amberieten konkelaars en vrouwenversierders zijn. De Ardenieten zijn geen haar beter, maar ze kan niet zwanger worden terwijl haar bed niet wordt verwarmd. Ze mengen troep in haar eten. Er zitten hier allemaal Sawall heksen die je vrijwel nooit in Arden zelf zult zien. Het zijn jaloerse heksen ook nog. Ze zijn gemakkelijk te herkennen, heel donker of heel licht van haar en allemaal tenger. Interessant, zegt Ellis die lichtblond en tenger is...
Ellis concludeert dat Gabrielle een hoop roddel verspreid. Gabrielle heeft ook een positieve opmerking over Huis Arden, ze vormen één blok tegen de rest.

Seth
Hij is op het kerkhof met Connor en er komen half doorzichtige ghosts op ze af. Connor stelt voor om langzaam achteruit te lopen terwijl hij zwaait met zijn zwaard. Seth zegt dat ze zwak zijn, Connor vraagt zich af of de grond holy is. Seth haalt zijn draak uit de troef, alles is meteen kapot en de spoken vallen de draak aan die dat niet eens merkt. Maait wat door de spoken heen en brast de graven.
Connor hoeft niet zo nodig op de draak, hij vindt het een monster. Deze is wel erg groot voor een draak en hij kijkt gemeen. Indrukwekkend en hij kan ook druppen. Op het hek staat 'rust in vrede.'
Seth denkt dat zijn draak iets hoort, iets dat op bomen lijkt, er is gemarcheer te horen. Connor heeft een verrekijker, maar infrarood zal niet gaan werken. Seth voelt dat er een leger van undead aankomt. Connor is niet erg enthousiast. Seth gebruikt zijn metamagie om de animate dead te kunnen herhalen.
Er knalt een lightning bolt van beneden, ze weten niet van waar deze komt. Dan een magic shield die net op tijd is om kapot geschoten te worden door de volgende bolt.
Ze vliegen dan de andere kant op en Seth hoort een teleurgesteld gehuil van een lich. Seth heeft het naar zijn zin op deze uitstap, Connor niet. Ze hadden Noëmi mee moeten nemen.
Na een tijdje vliegen komt er vanaf het oosten iets naar hun kant toe vliegen. Drie undead, een soort magiërs die op een soort undead zitten. Connor heeft een shield en een fireball. Seth weet dat het rare undead zijn en fear is wat ze doen. Connor wordt ingelicht, hij denkt dat het Nazgul zijn. Tovenaars die onder controle staan van een andere. Is er geen schuilplaats?
Seth voelt ergens iets dat bescherming heeft tegen undead en die kant gaan ze op. Uiteraard worden ze gevolgd. Er worden wat fireballs afgeschoten, de eerste gaat eraan, de tweede heeft zijn shield paraat.
Er slaat een fireball in de draak die hoogte begint te verliezen tijdens het repareren. Met een 'haste' gaan ze wat sneller en in de verte staat een witte toren. De draak kan er niet komen en gaat in de troef zodra ze op de grond staan. Ze rennen dan naar de toren die beschermd is met een shield die heel sterk is. Alles wat de ondode magiërs afvuren helpt niet. De deur is op slot, er wordt een knock gebruikt en Seth vliegt een paar meter achteruit vanwege de paar honderd jaar oude beveiliging.
Binnen zijn er lijken te vinden, niet ondood, sterk vermagerde mensen. Er is een kristal met allemaal facetten waar iets heiligs vanaf komt. De demoon heeft er last van en ook Seth zelf. Het doet een soort dispel evil en ook Connor heeft er last van. Ze worden immers gezien als ongenodigd.
De magiërs horen hier thuis, dus er is geen limiet op hun spreuken. Eentje vertrekt. Connor denkt dat deze hulp gaat halen.
De lijken zijn allemaal mensen, een priester is de leider. Een wit met zilveren rusting en een heilig zwaard dat ingepikt wordt door Connor, dat gaat helpen tegen undead. Hij moet wel zijn hand omwikkelen om het vast te kunnen houden, dus de rusting tracht hij niet eens.
Seth zoekt naar aantekeningen, deze wereld heet Midden Aarde. Het is een stervende wereld waar ooit een superlich opstond die heeft gewonnen. Deze heeft veel namen, de echte is onbekend.
Er wordt geschreven dat er een verlosser zou moeten zijn, een vrouw die de wereld zou komen redden en bezig was de lich aan te pakken. Ze is gedood door twee mannen die hier kwamen en is opgesloten in de duistere piramide. Twee grote brede mannen met donker haar en goede zwaardvechters. Ze hadden macht waardoor ze niet tegen de twee op konden, de Verlosser is verslagen en haar lijk is opgeborgen in een tombe in de duistere piramide.
Connor haalt een setje oude troeven te voorschijn, dat moeten Osric en Finndo zijn. De piramide is uiteraard vlakbij het huis van de lich dat toevallig Mordor heet. Connor vertelt over de boeken van Tolkien en de ring. Hij vraagt zich af of het kristal een Palantir is. Er blijken ook spreukenboeken te staan.

Mikhael
Mikhael heeft een raar gevoel hier, alsof het best wel dood is hier. Hij lijkt veel in zijn ooghoeken te zien. Lakim gaat wel de wacht houden, Mikhael legt uit dat Lakim niet een demon is maar een monster. Thierry en Hannah zijn niet zo blij met Lakim, Elora en Emily zitten Hannah en Thierry te pesten met dat zij wel enge verhalen kennen. Mikhael vertelt over draken in China dat ze behoorlijk harteloos waren en door boeren verzonnen waren.
Thierry weet beter waar die verhalen vandaan kwamen en begint heel erg gedetailleerd uit te leggen wat de oorsprong van Kung Fu is. Uiteindelijk gaan ze slapen, er wordt wacht gehouden. Op een gegeven moment gaat Mikhael buiten kijken en ziet een ding die op zoek lijkt te zijn naar levende dingen. Mikhael conjured een sniper rifle. De grot is leeg lijkt het.
Emily voelt de troef van Ernest en zegt dat het wat koeler is. De demon van Mikhael merkt dat er een soort van demoontje hier zit, Mikhael rapporteert dit. Emily pakt een platte edelsteen en ze denkt dat het ding niet een demon is maar een soort van magisch wezen is. Mikhael denkt dat zijn demon het magische ding wel kan volgen. Dus ze gaan weer op pad.
Op een gegeven moment komen er een soort van schotels op hun af, die hun aanvallen. Ze vechten terug, Emily casts wat shields. Lakim leidt hen verder. Op een gegeven moment komen ze een tripod tegen of zoiets, ze rennen en schieten af en toe. Er komen ook nog een aantal robotjes op hen af die net zo groot als mieren lijken, die blijken met enorm veel te zijn, op een gegeven moment komt er zoveel rommel tegen dat Mikhael een draak summoned die wel veel schade aanricht maar hun aandacht trekt, ze lijken de draak niet te zien of zoiets. Mikhael denkt dat dit automaten zijn die niet denken.

Ellis
Ze wordt gewaarschuwd voor Gabrielle door de Amblerashes. Morwenna arriveert, zoekt haar op en neemt haar mee naar een aparte kamer. Ze begint zich te verontschuldigen voor het gedrag van haar vader, die nu definitief de kleindochter van Benedict heeft verpest. Ellis zegt dat ze niet ziet wat Benedict te maken heeft met haar keuzes. Morwenna zegt dan dat Ellis verliefd is op Julian, die iedere keer iets heeft met vrouwen. Ook al iets met ene Margrit, die ook voor een kwart Jesby is. Julian heeft Margrit en haar man, Frans, in dit huis geloodst met zijn charme. Ze beschuldigt Ellis ervan iets met haar vader te hebben en er vallen nogal wat woorden. Er schijnt een afspraak te zijn gemaakt tussen Julian en Morwenna, na de troeftraining zou er een vogeltraining komen, Morwenna heeft al een beest voor Ellis uitgezocht. Er was geen sprake van een Ardentraining tussendoor, weet Robert eigenlijk wel dat ze dit aan het doen is? Nee.
Goed, het aanbod staat nog steeds, over twee dagen is de training van Ellis klaar en dan zal het teringwijf van Arden naar Ellis troeven, ook om haar te leren paardrijden.

Mikhael
Mikhael en zijn groep maken haast, ze komen heel erg in het nauw te zitten, dit gaan ze niet redden. Ineens explodeert de boel op waar de tripods waren. Ze worden dus geholpen door iemand die in een pak is en hen helpt. De persoon leid hun in een soort van metalen grot, en neemt hun steeds dieper naar binnen. Het metalen complex is ook met magie gemaakt, uiteindelijk komen ze in een soort van woonkamer.
De man draait zich om, zet zijn helm af en stelt zich voor als Ernest Sawall. Hij heeft lang witblond haar, ijzig blauwe ogen en een smal gezicht, hij lijkt sterk vermagerd te zijn. Hij herkent Mikhael wel. Hij regelt eten en drinken. Er is niet zo enorm veel straling hier. Hannah en Thierry zien er niet al te best uit, en gaan wat liggen, nadat Ernest ze wat drankjes door hun keel heeft gegoten.
Ernest legt uit dat hij hier al heel erg lang is. Mikhael vertelt over wat hij zag in de Logrus. Ernest legt uit dat dit een stervende wereld is, en dat dit een val voor hem was en dat hij gewoon hier ging onderduiken, hij heeft een soort van spoor achtergelaten waardoor iedereen dacht dat hij dood was. Ernest heeft een deal gesloten met een wezen wat niet zo enorm geweldig was achteraf. Er leven helemaal geen mensen hier meer, de machines reproduceren echter als een gek. Als je één machine sloopt krijg je er meer voor terug. Ernest is al heel erg lang aan het vechten. Als je te lang buiten loopt dan overleef je niet. Mikhael vertelt hoe ze Ernest hebben gevonden. Er werken niet zo veel machten hier, Ernest heeft zichzelf heel wat geleerd over tech.
Elora vertelt dat haar opa nog maar klein was toen Ernest verdween, Mandor. Raar idee, zegt Ernest, dat zijn kleine broertje inmiddels grootvader is. Mikhael vertelt dat Viktor verdwenen was geweest en ook gevangen heeft gezeten. Hij vertelt ook dat ze ook nog een vijand hebben uitgeschakeld, dit vind Ernest enorm leuk.
Ernest heeft eerst een poosje ondergedoken gezeten met Viktor. Mikhael vertelt dat het niet zo enorm goed gaat tussen Viktor en Fiona, dit verrast Ernest niet. Mikhael vertelt over zijn ouders en dat hij Gramble wel aardig vind, dit vinden met name Emily en Ernest niet. Mikhael vertelt dat hij met de moeder van Ernest optrekt, en dat ze Mikhael ook nog geholpen had. Ernest vind de keus van Mandor apart dat hij voor een Amberiet kiest als liefje. Dit vind Elora wel hypocriet van hem omdat hij ook iets had met 2 Amberieten zelfs...

Seth
Hij kijkt naar boeken die specifiek over ondoden gaan. Hij denkt dat zijn magie beter zal gaan als hij langer in deze wereld woont. Er is ook een sunburst, erg interessant, echt effectief.
De zon is nog niet onder gegaan. Er is ook een meteor swarm. Illusions werken alleen tegen mensen. Er is een boek dat met handschoenen geopend kan worden. Een holy light en een summon archangel. Een being of light die de schurft heeft aan undead. Vlammend zwaard, vleugels. Er zijn geen boeken over healing, geen CLW. Create food and water werkte blijkbaar ook niet echt.
Er is een scrying spreuk, er zijn veel spreuken zegt Connor, al is hij niet goed in magie.
Seth begint te casten... het warme gevoel van binnen, vrolijk, het verslavende en dergelijke. Connor stelt voor om de boeken mee te nemen voor Noëmi, ze is vast blij met het holy boek. Hij heeft moeder al beloofd ergens anders heen te gaan. Neem iets voor haar mee! Stop iets in een troef. Hij heeft al les gehad in troef, Connor kan schetsen. Seth stuurt hem weg om verder te zoeken terwijl hij een troef maakt. Connor heeft dan ook een schild tegen undead. Hij kan vanuit hier niet troeven, de draak werkt inderdaad wel.
De rusting gaat in de troef. Seth denkt dat deze wereld net zoiets is als waar moeder was. Hij past spreuken aan. Dan komt er een hoop lawaai van buiten. In de verte is te zien dat er iets zwarts van alle kanten aankomt, gewoon veel. Dat gaat om duizenden troepen. Patroon werkt hier niet, zegt Connor.
Ze gaan iets doen met de Palantir. Connor houdt Seth bij de schouder, kijkt hem in de ogen en maakt een soort van troefcontact. Hij moet zich open zetten. Hij zit in Seth' hoofd. Hij moet denken aan het echte Patroon, niet het blije. Er is hier iets vaag Patroonachtigs. Ze kunnen een denkbeeldige muur om hun eigen persoonlijkheid bouwen en gaan in de Palantir staren. Ze zien allerlei beelden, denken aan de Duistere piramide. Een bewolkte gebied een ijzeren burcht en daar vlakbij een zwarte piramide aan de rand van de afgrond.
Seth schat in waar ze moeten landen met de teleport, dan verschijnt er een oog. Een geest beukt tegen hun muur, ze kunnen net op tijd alles uit zetten. Deze geest is sterker dan Seth en Connor.
Er wordt een schets gemaakt van de piramide, de demoon moet dan maar zoeken naar Seth. Ze teleporteren, de piramide staat in een borrelde zwarte plas. Het dondert en bliksemt, het is heel donker. Geen regen. Alleen af en toe verlicht door bliksem. Het ruikt naar de acid van de draak.
Af en toe is er genoeg licht om rond te lopen en te verkennen. Er is geen ingang te zien, alleen een sfinx die voor de piramide ligt. Een heel groot beeld met een mensenhoofd, een vrouwengezicht. De bovenkant is mensachtig. Tussen de poten van de sfinx is een metalen deur met een gloeiend groen bewegend symbool, een infinity lus.
Als ze naar de deur lopen, merken ze dat de sfinx omlaag kijkt. Heeft ze een raadsel? Nee. Hij mag ook niet naar binnen. Het gezicht zit er een beetje op, het is een soort illusie. Undead zien het gezicht niet en zien de stem niet. Hij is geen undead en hij heeft recht om binnen te komen om Lydia te redden. Wachtwoord geaccepteerd, ja dat was Lydia.
Ze gaan naar de deur, de lus wordt twee rondjes en het midden een streep. Zo kunnen ze naar binnen.

Ellis
Na twee dagen komt Julian het kamp binnen en vraagt Ellis te spreken. Hij lijkt gehaast te zijn. Hij heeft op zijn kop gehad van zijn kinderen en hij trekt zich nu eenmaal aan wat zijn kinderen vinden en denken. Hij excuseert zich voor het feit dat hij Ellis voor zijn karretje heeft gespannen. Hij geeft haar een rugtas waarin een tweetal boeken zitten en een officiële Arden EHBO koffer. De rusting mag ze houden en hij heeft ook een ander, een magisch zwaard voor haar. Ze is ten alle tijde welkom in Arden en eigenlijk zouden ze haar hulp goed kunnen gebruiken. Ze krijgt een uitnodiging namens zijn vrouw Imelda om eens te komen eten, dat vinden hun kinderen ook erg leuk. Hij adviseert haar dan een vriend mee te nemen... Hij vertrekt vrijwel meteen weer.
Het zwaard ligt goed in de hand en is scherp. Er zijn Arabische symbolen op te zien. Een naam, Jewel of the Desert. Een kromzwaard, kwastjes aan het handvat en vrouwelijker. Op de pommel een oranje edelsteen. Schede met juweeltjes, wel mooi.
Eén van de boeken bevat Arabische spreuken en er is er één over kruiden. Het zijn handgemaakte boeken met een mooie band en tamelijk zwaar. Het zijn dure geschenken vindt Ellis.
Morwenna troeft dat het tijd is, Ellis zegt dat ze eerst afscheid zal nemen. Ze maakt kennis met Margrit en het klikt eigenlijk goed tussen die twee. Margrit heeft haar ouders pas leren kennen toen ze al ruim volwassen was, ze is een dochter van Annemarie Jesby en Martin van Amber. Ze heeft niet zoveel contact met haar ouders en al helemaal geen binding met zowel Jesby als Amber. Haar man is een Sawall, Amblerash en Amberiet, voelde zich ook bij geen van de families thuis, dus voor hen is het onafhankelijke en rancuneuze Huis Arden veel meer een thuis gebleken. Ellis maakt een troefschets van Margrit en belooft haar een troef als ze die van zichzelf af heeft. Margrit zegt dat ze ervoor zal zorgen dat Ellis bij de eerstvolgende Ardenbijeenkomst zal worden uitgenodigd.
De anderen zeggen het jammer te vinden dat ze weggaat, ze is vanaf nu korporaal ranger, krijgt zelfs strepen. Ze is ten alle tijde welkom.
Morwenna haalt haar door en moppert wat over het feit dat Ellis al tamelijk hoog in de orde zit na slechts enkele maanden training. Haar vader zal het wel hebben laten aankomen op de grootte van het zwaard, hij is niet te spreken over het korte zwaard van Morwenna dat hij een beginnerszwaard noemt.
Er wordt haar een jonge valk getoond, een vrouwtje. Twee maanden is het beestje en het krijgt de naam Jana. De eerste les wordt meteen gegeven, Ellis leert hoe ze het beest moet benaderen, dat behoorlijk vals is.
Dan mag ze mee naar binnen, het woonhuis is een landhuis dat tegen de woontoren van een oud fort aangebouwd is. Ellis maakt kennis met de knappe echtgenoot van Morwenna, ze voelt de ogen van de heks prikken in haar rug terwijl ze Mandor begroet. Hij lijkt op Frans, heeft iets sinisters, dingen die zich in zijn achtergrond op lijken te houden.
De nog thuis wonende kinderen worden ook voorgesteld. Bryana, lichtbruin lang haar en goudbruine ogen, Kristina, jaar of 20, wit lang haar en lichtbruine ogen, Gerailt, rond de 17, witblond haar en ijsblauwe ogen en Judith, pas een jaar of tien. Er wordt verteld dat dochter Essilt vanwege haar eerste Logruswandeling wordt verpleegd in een sanatorium momenteel.

Seth
Het is donker binnen en de deur slaat dicht achter hen. Dit is niet te knocken. Een steile trap naar beneden, dan een wenteltrap omhoog. Onderweg gaan er allerlei valstrikken niet af.
Na een half uur komen ze uit in een zaal die onder de piramide is. Connor heeft een heel goed gevoel voor plaatsen. De zaal is groot, brandende fakkels verlichten het geheel. Midden in de zaal staat een standbeeld van een man van drie meter hoog met een groot zwaard en gemaakt van zwarte steen. Hij staat midden in de zaal, de zaal heeft een mozaïek in de vloer. Hij staat op zwart aan de buitenkant. Connor zegt dat dit een standbeeld van Finndo is, hij ziet er groot uit. Dit is Patroon en magie. Hij staat op een kruispunt van zwart. Het is de vraag wat hij bewaakt. Finndo schijnt beter te zijn dan Benedict. Hij is dood, waarschijnlijk komt hij tot leven en slaat ze dan tot moes.
Ze gaan op een tegel staan, zwart. Het beeld komt tot leven en Seth staat vast op de tegel. Er wordt een stap naar Seth gedaan. Connor gaat dan ergens anders staan, het beeld stapt terug. Seth verplaatst en het beeld doet er twee. Connor doet dat ook, twee stappen terug. 3 stappen en zegt iets. Vraagt wie hij is. Seth. En het zwaard komt omhoog. Seth noemt ouders en is Amberiet, wat komt hij doen, Connor loopt, beeld naar het midden. Tegelijk: het beeld blijft staan. Ze staan voor zijn neus, het beeld draait rond en stelt dezelfde vraag. Wat komen ze doen? Het heft zijn zwaard. Seth' shield gaat eraan en hij krijgt een optater. Hij komt uit buiten de tegelvloer en daar komt Connor aangevlogen. Pijnlijk, een bot zwaard. Is het beeld te brassen?
Fireball, gaat uit. Het heeft iets van Patroon. Logrus kan helpen, behalve als de boel ontploft. Wat gebeurt er als er iemand op wit loopt? Een kip op een witte tegel gaat er meteen aan, dus dat gaan ze niet zelf proberen. Zorgen dat hij niet terugkomt. Eentje rechts en eentje links. Ze wachten even vanwege de pijn en het spreuken. Hij blijkt te reageren op zijn naam, komen ze dan achter. Waar is de broer? Niet hier, zegt het beeld. Hij weet niet waar het is. Oberon zal hij nog krijgen. Osric, zijn broer... leeft nog. Hij niet. Hij heeft geen hekel aan zijn broer, maar haat Oberon. Hij is niet dood. Dat kan hij niet. Komen ze Lydia redden? Hij moet ze dan tot moes slaan, maar wil niet. Het gaat tegen Oberon in. Dan een deal? We kunnen de broer zoeken. Deze is te vinden als je zijn graf vindt. Dat is in Arden.
Julian is onbekend. Finndo kent Osric, Benedict en Alexander. Ze moeten zijn broer zoeken en hem terug brengen. Hij zit vast. Hij wil dat niet doen, dat slaan. Het zwaard wordt weg gegooid, maar hij moet ze nog steeds tot moes slaan, opdracht van Oberon. En alleen Oberon kan er overheen. Hij weet iets beters, ze kunnen vals spelen. Niet volgens de regels. Hij kan op een witte tegel stappen en doet dat ook. Pats, weg Finndo, even zien ze een doorzichtige Finndo, dan is hij weg. Dat was een Patroongeest, zegt Connor. Er is nu meer Patroon dan eerder. Ze kunnen de tegel optillen en er is een ladder naar beneden.
Ze komen in een gang waar een Patroonlijn ligt. Deze licht uiteraard op, knettert zwakjes en verderop wordt deze gesplitst in eentje links en eentje rechts. Welke kant op? Patronen gaan rechtsom. Een naar de plaats waar ze heen moeten, de andere naar hun dood. Een Chaosiet gaat meteen dood. Dit is beveiligd tegen Amberieten en Chaosieten. Spreuken werken hier niet bij Patroon.

Mikhael
Mikhael zit in een ronde woonkamer, en het is redelijk luxe. Mikhael verteld hoe hij hier is gekomen, en dat Emily hun weer er uit gaat halen met een spiegel of zoiets. Emily laat een spiegeltje zien waar ze wel iets kunnen doen. Mikhael stelt voor om eerst te rusten en dan morgen er mee verder te gaan.
Ernest wijst de kamers en wijst ook de badkamer. Elora en Mikhael douchen en dan gaan ze naar hun kamer, het is een redelijke kamer. Elora heeft Mikhael gemist. Elora vertelt over wat ze in de Logrus zag, ze vertelt over het huwelijk van haar en Mikhael, het kleine bruidsmeisje was hun eigen dochter. Mikhael vertelt over hun dochter en zoon die hij zag in de Logrus. Mikhael vindt dat hij meer om Elora geeft dan zij om hem. Ze praten wat over mensen in het gekkenhuis, hun eigen familie. Mikhael vertelt over het gegil dat hij hoorde in Logrus. Elora heeft ook Herdotus ontmoet. Mikhael vertelt over de gekke Jeremy die Suhuy heeft vermoord. Elora heeft ook Julius ontmoet, van haar moeders kant, Herdotus is van haar vaders kant. Mikhael vind Gramble wel aardig omdat hij zo grappig is.
Elora en Mikhael hebben seks. Ze slapen ook nog wat. Mikhael wordt wakker de volgende dag en gaat wat brood eten, Hannah en Thierry hebben goed geslapen door het middel wat Ernest hen had gegeven. Mikhael vertelt dat Thierry zijn oom is, de zoon van zijn opa. Mikhael noemt ook wat namen die nog van Gramble komen. Ernest vind het mooi dat zijn vader niet weet dat ze nu hier zijn.
Mikhael zegt dat Gramble wel geschikt is als persoon, dit vindt Ernest wel raar. Mikhael vertelt dat Oberon er niet meer is, en dat er daarom zoveel kinderen opduiken. Sand is ook een kind van Oberon die dus wat met Jeremy heeft. Thierry vertelt dat zijn vader heel aardig is voor iedereen en dat hij boeken schrijft. Ernest vindt dat niet erg uniek, wat Emily begrijpt. Ze vertelt dat zij en haar moeder en broer wel eens een bieb van Ernest hebben gevonden en daar een aantal boeken waren die door hem zijn geschreven. Een aantal zijn er nu binnen de familie uitgedeeld en verder heeft Frans nu het beheer over die bibliotheek.
Ernest vindt dit toch wat minder allemaal, aan de andere kant... hij is natuurlijk wel erg lang weg.
Ze leggen aan Hannah en Thierry uit wat ze gaan doen met spiegels en dat ze een bron gaan aftappen of iets dergelijks. Mikhael stelt voor om de energie bron te gaan overbelasten of iets dergelijks.

No comments:

Post a Comment

Iets toe te voegen of op te merken? Graag!