Saturday 1 November 2008

Leven als een Tank

Het gebied is woestijnachtig, sporen van grote tanks die hier gereden hebben. Het is vrij warm en in de verte zien we dat gebouw. De hondmannen in de verte negeren ons, ze gaan er van uit dat we hen niet zien. Met de haarband op ziet Rhex hen wel.
Na een half uurtje zweeft de bol omhoog en is weer onzichtbaar.
Ronardo probeert er achter te komen waar de bol is. Moeilijk.
Julian laat Rhex rechtop staan, concentreer je. Hij mept naar achteren en raakt het ding.
Nu komt er een groepje mannen aan met buisjes. De ‘muziek’ begint weer en de hondmannen komen snel op ons af. Ik steek mijn zwaard in een hondman, arm er af. Ronardo doet dat beter met een laserzwaard. Hij gaat door, bijtend, schietend en klauwend. Rhexenor probeert een zwak punt te vinden; ze zijn afgeschermd en er is iets niet normaal aan ze. Hij schiet eerst en hakt dan zijn kop er af. Er spuit groene troep uit.
Julian schiet wat pijlen en pakt dan zijn zwaard. Hakt ze eenvoudig door midden.

Ze schieten ook op ons, ik krijg flink wat klappen. Ronardo ook. Rhexenor is er achter dat dit geen domme honden zijn. Wat gedoe bij het gebouw, dan ploft het gebouw en weg is alles. Blijkbaar zijn ze goed in sporen wissen.

Julian wordt dan getroefd en moet weg. We onderzoeken het gat met gesmolten zand. Het is vrij diep, er zat van alles onder de grond. Ronardo krijgt een soort ‘Pling Plong’ troefcontact in zijn hoofd, het is Brand. Heb je hulp nodig? Hij laat zich doorhalen.
Vraagt of ik bezwaar heb. En wil de achtergrond weten, het was iets met Benedict. Vertel het avontuur waar jullie jongelui mee bezig zijn. Iets drinken? Rhexenor zorgt voor koud bier. Ronardo vertelt het hele verhaal, Brand wist niet Benedict hier een dochter had. Er zijn 12 werelden aan elkaar, dat noemt hij een ringcluster. Die wereld is heel goed afgeschermd. Er is ergens een toren die in het midden staat van zo’n cluster, waar alle macht komt van 12 werelden. Rhex vertelt daar geweest te zijn. Niet netjes van zijn vrouw, hij zou dat niet doen. Nou ja, dat akkefietje met Martin… maar deze is niet dood. Dan probeert Brand aan William uit te leggen hoe het zit met goede demonen/ slechte demonen. Hij denkt dat er een wereld in het midden zit die goed wordt afgeschermd. Hij denkt dat ze daar die breinen mee heen nemen, blijkbaar levend, dat vindt hij interessant. De radicale oplossing is, daar heeft hij Bleys bij nodig. Er is iets te regelen. Als we echt daarheen willen. Beetje ingewikkeld. Hij denkt dat het heel moeilijk zal zijn om die wereld binnen te komen, het idee is om mee genomen te worden. Als brein? Laat maar.
Hij denkt dat het geen gewone wezens zijn, kunstmatig gekweekte wezens. Hij herkent dit wel een beetje, heeft ook eens in zo’n situatie gezeten. Er is op deze wereld een invloed die mensen laat denken dat alles wat er gebeurt normaal is.
Hij heeft nog niet veel bereikt met het andere onderzoek. Hij vermoedt dat het Oberon is die bezig is. En daar is weinig aan te doen, hij kan hem niet aanpakken waar hij nu is.

Ik zit te denken aan patroon, zo zou ik kunnen volgen, maar er moet iets te volgen zijn. Er lijkt echter niets te volgen te zijn. De toren van de twaalf Aarden lijkt er niet op.

We gaan naar het adres waar Marcella te vinden zou zijn. De jeep is een beetje kapot. Over de volgende heuvel vinden ze een zwever. Ronardo heeft liever een helicopter, bij de basis is er inderdaad 1. Daar zijn ook een aantal flats.
Er zit een huismeester aan een loket. Ronardo begroet hem. William is even in gedachten (getroefd?). Ronardo zegt dat we hier zijn voor inspectie. Rhex zegt dat we van de Geheime Politie zijn. Coral staat ook in de lift bij ons.
We zijn met iets leuks bezig? Misschien kan ik helpen? Wat kan ik doen? Ze is niet goed in spoor zoeken en kan niet vechten. William vertelt wat we aan het doen zijn. Ze noemt het interessant. En Jurt vindt ze aardig.
In het midden van de kamer is een gewichthef machine en een oefen boxbal etc, er zijn lege pizzadozen. Koelkast met bier en snel klaar maaltijden.
Ronardo zet de computer aan, deze zegt identificatie onbekend. Ronardo vraagt Rhex te shape shiften. Identificatie onbekend, Coral rommelt er wat mee, dan werkt het weer. Ze heeft het laatst militaire rapporten gelezen. Over verdwijningen. En er zit iets bij over hondmensen. Er zijn wat emails van kennissen. In het nachtkastje en onder het kussen een pistool. In de kast een geheim vak met een pistool.
Op het bureau staat een portretje van Benedict, met uniform.
Het advies van Coral: zoek het beste plan eruit. Misschien wil je niet zomaar naar die wereld. Wat het meest risico lijkt, is misschien het minst risicovol.
Misschien is er iets te zien daar in die wereld. Bleys troeven en uitzoeken wat voor idee hij heeft. Coral af.
Bleys is aan het relaxen van het berg beklimmen. De uitdaging om de hoogste berg te beklimmen zonder klim gereedschap en er dan met een hangglider af te vliegen.
Adviezen maar niet over troeven, hij laat zich doorhalen. Oh, je hebt gezelschap, geeft iedereen een hand.
Het verhaal wordt verteld. Allemaal Brand achtig. Legt uit dat het tussen Julian en Corwin nooit goed gezeten heeft. Wil daar nog wel eens met mij over praten onder 4 ogen. Ik zal eens op zijn landgoed moeten kijken.
Hij kan onze geest kopiƫren in een kloon die wordt mee genomen. Het andere lichaam zal een tijdje bewaard moeten worden. Dat met die geest is niet zo gemakkelijk. Hij ziet een probleempje, we kunnen niet sterk genoeg zijn en dan komen we niet weg.

Er is wel een ritueel dat ze op ons lichaam kunnen doen om de geest weer terug te krijgen. Als je er in slaagt weg te komen, ben je er geweest. Dan kun je terug. Of zo’n wezen vinden en er een tag opgooien.
Dat met Johnson vindt hij een raar verhaal, geen hondman. Ik heb het idee dat wat er achter zit geen hondmannen zijn. Uiteindelijk verdenken ze Jasra of Julia.

Waar is Benedicts dochter. Lichaam en/of brein. Kloon moet je zien als tijdelijk en daarmee het patroon lopen. Dan heb je jezelf weer terug.

William kan dit niet doen, hij kan geen patroon lopen. Als je dood gaat, kom je terug in je eigen lichaam.

Hij maakt een schetsje van dit appartement. Na een uur is hij klaar. Die ziet er netjes uit. We houden hem vast, gaan naar lab. Het ziet eruit als een echt lab met bubbelende vaten en dergelijke, computer, watertanks.
Er lopen ook technici rond, mannen met witte jassen.
Worden meegenomen. De dame vraagt of ik wil gaan zitten in stoel en neemt samples. Dan moeten we een tijdje wachten, boven is er een luxe landhuis met uitzicht op de bergen en het uitzicht op een strand.

Ronardo gaat een troef maken van een wapen. Rhex gaat spelen.

Ik ga paard rijden in de omgeving, Bleys komt ook een keer mee rijden. William kookt.

Aan tafel komt zijn vriendin binnen. Wat een luid mens!! Kristina. Tettert maar door, luistert niet, niets is goed genoeg, maar geweldig dat William heeft gekookt.
Ben Hur is interessant, zegt hij. Of de mantel. Over de Romeinse Tijd over de mantel van een of andere Christus. We maken een bergtrip met helikopter en kabelbaan en krijgen skilessen. Duurste van het duurste skipak.
Best gezellig hoor.

Volgende dag gaan we weer naar het lab, met een lift naar beneden en daar zien we onszelf liggen in een watertank.

Op een tafel liggen. Ronardo wordt wakker in een watertank. Dan is Rhex aan de buurt. En dan ik.

Het kost een paar dagen om in dit lichaam te komen. Dan is het toch aardig het eigen lichaam, geen littekens. Alles komt wel weer terug. Ik laat de valk en het paard daar.
We shiften naar een zeer primitieve wereld, komen midden in een grote slag terecht.

Dan wordt het zwart.

Ronardo weet dat er iets niet klopt. Af en toe ziet hij een flits van een landschap dat hij niet kent. Er is weinig licht, af en toe een vreselijke stem die schreeuwt in je oor wat je moet doen. Hij beseft dan dat hij aan het slapen is, net als de anderen.
Ik denk af en toe een flits te zien van iets. Zie boven. Nu slaap ik, want die stem is opgehouden met schreeuwen in mijn oor.

Ronardo wil zijn patroon gebruiken, het lukt niet zo goed. Eigenlijk moet hij slapen. En hij is ook andere dingen aan het doen. Hij probeert een vinger te bewegen, dat lukt. Dan hoort hij een schurend geluid…. Heel moeizaam ogen open en is hij in een enorme hal. Tegenover hem een metalen ding, naast hem ook. Het zweeft een eindje boven de grond, is een meter of 20 breed en 6 meter hoog. Er zitten luiken op. Er bewegen dingetjes…

Ogen open. Een dingetje met tentakels kijkt me aan. Oogjes en tentakels en gereedschap. En weg is het. Ik zit in een heel grote hal. Grote dingen. Er bewegen meer van die dingetjes hier. Er komt een vuurstraaltje uit en is bezig iets te repareren. In sommigen zitten er gaten en ze hebben nummers (rare symbolen) hijzelf is nummer 11. Hand bewegen, een luik gaat open en een missile schuift uit.
Ik ben nummer 8.
En die schreeuwer houdt zijn kop, dat is fijn.
Hij merkt dat er anderen zijn die slapen en er is er eentje een beetje wakker. Nummer 8. de vijand moet dood. 40 teammates squadron 233. Er is er eentje ook al wakkeer. Nummer 11 heet deze. Ik probeer een signaal te zenden. Hij ziet een lampje knipperen. Namen komen ons bekend voor, herinneren ons iets over Bleys en breinen.

Rhex droomt dat hij een geweldige krijger is met en superboog. Hij wordt aangevallen door een aantal draken, hij schiet op kippen. Met Spartanen op grasvlakte vijand achter de heuvel. De vijanden zijn snel dood. Nummer 1 is niet goed, heeft te veel klappen gehad, moet vervangen gaan worden. Wat ik nu gebruik is een noodvoorziening. De commander zit altijd mee te kijken. Is ergens ver weg.
Hij kan besluiten een deel van zijn geest niet mee te laten doen. Ik heb ergens ook het gevoel dat het kan. Schreeuwer in oor, vijand komt er aan. Blijkbaar een visioen aan waar je moet wezen. We weten waar we heen moeten en dergelijke. De vijand is net zoiets als wij. En het evil druipt er van af. Nummer 3 is de sergeant en die weet taktieken. Nummer 5 is ook goed. Nummer 3 zou iets bekends kunnen hebben, maar is al heel lang hier. Nummer 5 is er net bij.
Terug naar basis, dan weer gerepareerd. En we hebben een nieuwe nummer 1. dan slapen we weer. Signaal naar nummer 5 gaat niet echt, nadoen van Commander stem lukt, rapporteert status. Op de naam Rhex reageert hij, erg moeilijk hem bij te praten, dan weer wakker geschreeuwd door de commander.
1024-b heet deze planeet. Vandaag veroveren we een cargo schip, nummer 1 heeft ook een schreeuwstem btw. De stem is minder dringend. Ron probeert nummer 3 bij te praten en ja hoor, dat is Marcella. Als je praat met schreeuwstem en luistert met eigen geest. Nummer is iets raars. Geen mens en slaapt echt. Er is een John en Frank en Tanja.
Tentakels: tevreden gevoel, baasje is aardig enzo.
Nummer 1 droomt van in grotten met anderen kruipen, superras waar hij boven anderen probeert te komen. Een groot gezin en met anderen in de modder kruipen. Hoog in aanzien bij de grote baas. Die is trouwens behoorlijk machtig, praat tegelijk et een boel anderen.
De zenders die we gebruiken is om gedachten over te brengen. Zo krijgen we ook de anderen wakker.
We schieten meteen als we merken dat nummer 1 wakker is. Nieuwe nummer 1 is ook zo’n engerd. Marcella schiet deze overhoop, nu is Ronardo nummer 1. Zonder engerd en een nieuw mens. Er zijn allerlei soorten mensen.

No comments:

Post a Comment

Iets toe te voegen of op te merken? Graag!