Wednesday 1 October 2008

Is het veilig in Amber? Ofwel: de quotes.

“Is het veilig in Amber?”
(Ronardo tegen Dworkin, sessie 1)

“Julian wil zo graag een dochter, dat hij jou maar heeft geadopteerd.”
(Corwin tegen Morwenna, sessie 5)

“Dus Dalt wil het hoofd van Bleys? Dat is niet eens zo gek, misschien gemakkelijker dan de excuses van Bleys.”
(Random tegen Morwenna, sessie 6)

“De heren van Amber zijn nogal geneigd om de vrouwen weg te laten uit het verhaal.”
(Julia tegen Morwenna, sessie 7)

“Nu sta ik alweer met mijn sandalen in het bloed!”
(Rhexenor, sessie 8)

“Als Benedict koning zou zijn, zou hij Amber voortdurend in oorlog willen hebben.”
(Corwin tegen Morwenna, sessie 12)

“Corwin kent zichzelf niet. Hij is een ingewikkeld persoon, ondoorgrondelijk, en dat voor een man!”
(Bleys tegen Ronardo, sessie 12)

“Chaosieten? Blijf vooral vriendelijk, je kunt beter met ze praten dan met ze vechten.”
(Fiona tegen Ronardo, sessie 13)

“Dalt is een aardige jongen, heeft goede bedoelingen en heeft gewoon een aardige vrouw nodig. En ik heb nog een nichtje….”
(Vialle tegen Moyra, sessie 13)

“Ik moet van alles onderzoeken, van artefact tot zweetsokken.”
(Fiona tegen Ronardo, sessie 14)

“Probeer je nu niet net als Martin je in te laten met meisjes van lage stand, punkers en mensen in spijkerjasjes.”
(Dierdre tegen Rhexenor, sessie 14)

“Jullie moeten ervoor zorgen geen lijken, bloed of getover achter te laten.”
(Random over Rebma tegen Ronardo, Rhexenor en Morwenna, sessie 14)

“De piraten zijn nog steeds de vijand en de zee zit er vol mee. Zoveel zeeën eigenlijk, maar ik zoek ze allemaal op!”
(Gerard tegen Random, sessie 15)

“Het kan mij niet schelen of mensen me aardig vinden.”
(Julian tegen Rhexenor, sessie 15)

“En op een dag kom je de verkeerde Chaosiet tegen en laat je je van de sokken brengen. Je moet dan wel kunnen kiezen.”
(Flora tegen Morwenna, sessie 18)

“Ik beheers ongeveer 146 vechttechnieken.”
(Benedict tegen Rhexenor, sessie 19)

“We gaan geen gevaarlijke dingen doen.”
(Rhexenor en Ronardo tegen Moire, sessie 20)

“Misschien worden Amberieten maar 100 000 jaar oud en zal Caine overleven.”
(Bleys tegen Morwenna en Ronardo, sessie 20)

“Osric, Finndo en Eric zitten vast bij Caine thuis opgesloten.”
(Random tegen Morwenna, sessie 24)

“Als je bijna op sterven ligt, komen je herinneringen terug. Dat is een beter advies dan die kruidenrommel te drinken van Julian.”
(Bleys tegen William, sessie 25)

“Wij zouden een verrader onthoofden, martelen, in het zuur gooien, vierendelen enzovoort, maar nooit zomaar neerschieten.”
(Mandor tegen Ronardo, sessie 29)

“Ik heb een dochter en een paar zoons. Ze hebben allemaal verkeerde vrienden.”
Random tegen Morwenna, sessie 33)

“Random is wat betrouwbaarder dan Corwin. Houdt niet van formaliteiten, maar wel van braspartijen, vrouwen en muziek. Bij Corwin verandert dat van dag tot dag bij wijze van spreken, dit maakt hem wel interessant.”
(Brand tegen Ronardo, sessie 34)

“Je kunt het ook niet helpen dat je Amberiet bent.”
(Mandor tegen Morwenna, sessie 34)

“Chaoskindjes zien eruit als demoontjes als ze worden geboren.”
(Jurt tegen Morwenna, sessie 35)

“Amberieten zijn vrouwenverkrachters die denken dat ze God zijn.”
(Dalt tegen Ronardo, sessie 37)

“Corwin is wel wat veeleisend, wou zijn kind zien…”
(Dara tegen Rhexenor, sessie 37)

“Jammer voor Vialle, maar ik mag haar toch niet. Dat stomme gedoe met dat blind zijn enzo…”
(Deirdre tegen Rhexenor en Despil, sessie 38)

“Mijn vader bemoeit zich nu ineens? Normaal nooit! Amberieten schieten toch alleen maar broers en zussen overhoop? En kaarten met kaartjes. Van verveling gaan jullie werelden overhoop schieten en ruzie maken met Chaos.”
(Marcella tegen Ronardo, Rhexenor en Morwenna, sessie 40)

“Als je wilt trouwen, moet je dat zelf regelen. Ik heb daar geen tijd voor.”
(Rhexenor tegen Dyenne sessie 44)

“Heb je gedroomd van Faustilus? Niet meer doen!”
(Caine tegen Rhexenor, sessie 44)

“Dit is mijn normale leven. Ik loop rond en betaal.”
(Jurt tegen William, sessie 45)

“Ik ben er trots op dat je je hebt gedragen als terrorist!”
(Dara tegen Rhexenor, sessie 46)

“Mijn vader had stiekeme dingen. Je huis brandde af of je kinderen raakten zoek. Niet zo’n aardig iemand.”
(Gerard tegen Rhexenor, sessie 47)

“Ben je erg verliefd op Mandor? Je kunt koningin van Chaos worden als je Dara vermoordt.”
(Dworkin tegen Morwenna, sessie 48)

“Tijdens een familievergadering is het officieel niet toegestaan andere familieleden te vermoorden.”
(Merlijn tegen Ronardo, sessie 49)

“Jasra zal haar redenen hebben gehad om je te willen offeren. En wat klaag je eigenlijk, je bent toch niet geofferd?”
(Brand tegen Ronardo, sessie 49)

“Ik werk nooit met lange termijn plannen.”
(Morwenna tegen Mandor, boven de wieg van hun kind, sessie 52)

“Als Merlijn via drie familielijnen aan jou verwant is, is hij drie keer je neef. Eigenlijk staat dat gelijk aan je nicht.”
(Despil tegen Rhexenor, sessie 53)

“En hoe denkt Mandor dan zijn zoon in leven te gaan houden? Door een vampier van hem te gaan maken?”
(Julian tegen Morwenna, sessie 53)

“Helaas heb ik geen Amberieten als leerling.”
(Jasra tegen Ronardo, sessie 53)

“Ik heb een broer die kluizenaar is en dan nog en een gek als broer… die moeten geholpen worden!”
(Corwin tegen Rhexenor en Diana, sessie 54)

“Ik ga ervan uit dat jullie je netjes gedragen, en ons geen zelfmoordtoestanden te wachten staan?”
(Moire tegen Moyra en Ronardo, sessie 54)

“Marcus Helgram is een Chaosiet. Die kunnen zomaar ongelukjes krijgen, in de Abyss vallen…”
(Caine tegen Julian, sessie 55)

“Dat is weer typisch een Amberiet. Als je maar niet denkt dat je rotzooi kunt trappen in een vredig Rebma. Er komt 1 Amberiet en dan is het altijd vechten, altijd knokken, altijd gedoe om meisjes.”
(Magistraat van Rebma tegen Ronardo, sessie 55)

“Oberon had een leger nodig van machtige mensen die hij kon commanderen. Die waren niet goed te vinden en toen heeft hij ze zelf maar gemaakt. En toen die zelf begonnen te denken, werden ze lastig.”
(Benedict tegen Ronardo, sessie 55)

“We hebben wel dingen samen – een toren, een wereld, een kind, een plan en een hoop problemen.”
(Morwenna over de relatie met Mandor, sessie 56)

“Mandor is dat enge, nare mannetje. Niet helemaal fris, nog erger dan Merlijn. En dat zijn dan allebei vrienden van Martin.”
(Random tegen Gérard, sessie 56)

“Dit personeel komt uit Amber hè! Zo snel mogelijk vervangen dus.”
(Rinaldo tegen Rhexenor, sessie 56)

“Ik kan me voorstellen dat Jasra zo doet tegen Morwenna. De familie is wat vijandig tegen haar geweest en ze is verbannen. Dat moet moeilijk zijn voor haar, ze kan nu eenmaal niet stil zitten.”
(Brand tegen Julian, sessie 56)

“Als er weer zoiets gebeurt, sla die Rebmaan dan het ziekenhuis in en kom er zelf zonder krasje af.”
(Deirdre tegen Ronardo, sessie 56)

“Flora troeft me nooit voor seks. Dat is wel jammer.”
(Dalt tegen Rhexenor, sessie 58)

“Mijn zussen zijn niet zo goed in hun zonen manieren bij te brengen, ook die Sean spoort niet helemaal.”
(Flora tegen Rhexenor, sessie 58)

“Heb jij eigenlijk ooit seks in een graftombe gehad?”
“Nee. Maar ik heb het altijd al een keer willen proberen.”
(Mandor en Morwenna, sessie 58)

“Ik heb goed nieuws!”
“Wat! Is Deirdre dood?”
“Nee, je bent opa, ik heb een dochter.”
“Oh. Van wie? Oh ja, je was getrouwd.”
(Rhexenor en Nicolas, sessie 59)

“Je moet je dochter niet tegen de muren slaan voordat ze twee jaar is.”
(Nicolas tegen Rhexenor, sessie 59)

“Je had zelf ook naar Amber kunnen gaan. Je hoeft niet altijd te luisteren naar goede raad.”
(Caine tegen Xavier, sessie 60)

“Ik heb heel veel moeite gedaan om je in leven te houden. Als ik je niet hoefde te beschermen hoefde tegen de vijand, dan was het je vader wel die gevaarlijk was. Je vader is niet cool, hij is een uitslover.”
(Deirdre tegen Rhexenor, sessie 60)

“Mandor Sawall gaat gekoppeld worden aan dat paardenmeisje.”
(Deirdre tegen Rhexenor, sessie 60)

“Ik heb gehoord van Morwenna dat je loskomt als je flink wat drinkt.”
(Mandor tegen Julian, sessie 63)

“Je zegt dat hij kroonprins is. Maar wat doet hij voor de kost? Ik bedoel… kan hij je wel onderhouden?”
(Ashwin tegen Morwenna over Mandor, sessie 64)

“Mandor is een lafaard. Wat dat betreft past hij goed in jouw familie.”
(Gramble Sawall tegen Morwenna, sessie 65)

“Als de heropvoeding van je neef William niet lukt, laat het dan even weten. Dan maken we hem dood.”
(Gramble Sawall tegen Morwenna, sessie 66)
“Wil je eigenlijk wel een troef hebben van iemand wier ouders je niet kent?”
(Iolanthe tegen Ronardo, sessie 68)

Mijn vader is altijd bezig met een plan in een plan in een plan. Alles gratis, het levert nooit iets op. Als hij nu nog een beetje idealen had…”
(Rinaldo, sessie 68)

“Ik moet zeggen dat ik het bijzonder opofferingsgezind van je vind. Je gaat een huwelijk aan voor Amber met iemand die door en door evil is.”
(William tegen Morwenna, sessie 68)

“Mijn zussen zijn allemaal oud en lelijk, niet jouw smaak.”
(Anastasia tegen Rhexenor, sessie 69)

“Mijn zoon is een natuurtalent. En wat doe jij? Wat wandelen met hem in de omgeving!”
(Mandor tegen Morwenna, sessie 71)

“Je hele leven is één groot project van Fiona.”
(Moyra tegen Ronardo, sessie 72)

“Op wie mijn dochter lijkt? Op van alles, van de kat tot en met een echte demoon.”
(Rhexenor tegen Deirdre, sessie 73)

“Die troeven van jullie zijn onnavolgbaar. Ik krijg ze niet nagemeten, ik kan geen batterijen vinden en krijg ze zelfs niet kapot.”
(Henry tegen Ronardo, sessie 74)

“Goed dan. Je bent een Sawall, maar je klungelt ontzettend met magie.”
(Mandor tegen Morwenna, sessie 74)

“Oh, zo’n verhaaltje van de Feniks. Denk je dat die ook maar iets weet?”
(Iolanthe tegen Rhexenor, sessie 75)

“Ik heb niets om aan te trekken…”
(Dyenne tegen Rhexenor, sessie 75)

“Voor de komende dagen moeten we het kindermeisje maar activeren.” -- Mandor
“Is dat te vertrouwen?” -- Morwenna
“Niet echt. Weet je een andere oplossing?” -- Mandor
“Nee, Owen is nog wat te klein om alleen te blijven met de valk.” -- Morwenna
“Dat klinkt als een goed alternatief. Ik kan daarnaast nog wat demonen oproepen om hem te kleden en hem te eten te geven.” -- Mandor
(sessie 75)

“Eén of ander onbetrouwbaar sujet dat te veel drinkt, zal Oleg op gaan halen.”
(Aildith over Random, sessie 75)

“Midden in de stad ga ik geen mensen aftuigen!”
(Rhexenor tegen Dyenne, sessie 75)

“Men schijnt te denken dat ik een droogkloot ben!”
(Mandor tegen Morwenna, sessie 75)

“Ik zal goed voor Morwenna zorgen en haar beschermen met eh… occulte magie.”
(Mandor tegen Aildith en Ashwin, sessie 75)

“Ze schijnt niet te willen dat ik op haar verlovingsfeest kom, maar ik ga toch.”
(Brand tegen Ronardo, sessie 75)

“Heb jij geen juwelen? Je aanstaande is zeker te arm om je die te schenken!”
(Gérard tegen Morwenna, sessie 76)

“Er horen toch ringen bij een verloving?”
(Algemeen gehoorde opmerking tijdens de verloving, sessie 76)

“Alles was best redelijk, totdat jij met Brand aan kwam zetten.”
(Julian tegen Ronardo, sessie 76)

“Ik had altijd gedacht dat je ooit met je grote liefde zou trouwen, mocht je die ooit tegenkomen. Dat daar is een enorme droogkloot, je hebt geen verstand van mannen, maar dat komt omdat je altijd met die monsters van je optrekt. Wat als je kinderen van hem krijgt?!”
(Oleg tegen Morwenna, sessie 76)

“Wat geweldig, een duel tussen jou en een rivale! Ik had het niet beter kunnen organiseren!”
(Dara tegen Morwenna, sessie 76)

“Ik vocht helemaal niet voor Amber, voor Chaos of voor het belang van de vrede. Ik heb gevochten om egoïstische redenen. Om een man.”
(Morwenna, sessie 76)

“Oh, je bedenkt net dat legers wel handig zijn in dit frontgebied. Moet ik me dan voorstellen dat jij of je aanstaande die gaan aanvoeren? Ik durf te wedden dat je het verschil niet weet tussen een korporaal en een luitenant.”
(Benedict tegen Morwenna, sessie 76)

“Je zegt dat je zwanger bent? Gek is een beter woord. Konden jullie je niet inhouden?!”
(Benedict tegen Morwenna, sessie 76)

“Mijn honden eten uitsluitend mensen.”
(Julian tegen een schoonmaker, sessie 77)

“Oh, U bedoelt Sandra! Schelle stem, kan vreselijk schreeuwen en bijt politieagenten.”
(Politie over Moyra, sessie 77)

“Morwenna gedraagt zich belachelijk. Houdt zich alleen bezig met dat stomme paard en die stomme valk.”
(Ronardo tegen Julian, sessie 77)

“Ik ga niet meedoen aan jullie rare acties om de walvissen te redden.”
(Ronardo tegen de milieubeweging, sessie 77)

“Amberieten zijn een stel oude fossielen. Benedict slaapt iedere nacht in een doodskist.”
(Guillaume tegen Rhexenor, sessie 77)

“Ik sta aan de kant van het bedrijf. Ik zou ook woedend worden als mijn spullen zouden worden opgeblazen door een stel red-de-walvis-activisten.”
(Ronardo, sessie 77)

“Je beide zoons zullen goed liggen bij de dames.”
(Dulcimea tegen Morwenna, sessie 77)

“Is Morwenna alweer zwanger? Heeft ze nog nooit gehoord van condooms?” -- Jarl
(sessie 77)

“Tante Fiona gebruikt rustig 7 powers tegelijk. Waarom heb ik dan problemen terwijl ik er maar 4 tegelijk gebruik?” -- Rhexenor
“Heb jij dan een psyche zoals Fiona?” -- Iolanthe
(sessie 78)

“We kunnen Moyra volgen of we kunnen uitzoeken waar de poort op uit komt.” -- Fiona
“Liever de poort” -- Ronardo
(sessie 78)

“Je hebt een Mech in een Troef verwerkt voor Ambelarsh? Dat is heel heftig!” -- Fiona
“Dat valt mee. Pappa en ik waren heel voorzichtig…” -- Ronardo
(sessie 78)

“Moyra is bevroren. Dat is wel lekker rustig zo.” -- Fiona
“Inderdaad. We zouden haar ook zo mee kunnen nemen.” -- Ronardo
(sessie 78)

“Jij krijgt de hoofdrol in mijn toneelstuk. Jij bent de nimf.” -- Wofgang Amadeus
“Lijkt me leuk.” -- Ronardo
(sessie 79)

“Zeg tegen mij dat ik knapper ben dan Bleys.” -- Random
“Ehh…” -- Rhexenor
(sessie 79)

“We hebben over jou gehoord! Jij bent dus degene die het aangedurfd heeft om met een lelijk keukenmeisje te trouwen!” -- Nicky Mason
“Ze is niet lelijk, ze kan alleen niet koken.” -- Rhexenor
(sessie 79)

“Het voelt alsof je een aanslag op me hebt gepleegd. Als je me dood moet hebben, zou je dan achteraan willen sluiten in de rij?” -- Mandor tegen Morwenna
(sessie 79)

“Je lag in coma. Ik heb een drankje van Julian gebruikt om je daaruit te halen.” -- Morwenna
“Je meent het. Wat zat daarin?” -- Mandor
“Het sap van 10.000 zeldzame bosviooltjes.” -- Morwenna
“Was één aanslag dan niet genoeg!?” -- Mandor
(sessie 79)

“Ik ben de dochter van Martin.” -- Xena
“Van Martin? Die een zoon is van Random? Wat een pech voor jou!” -- Jurt
(sessie 79)

“Ik oefen nooit met mijn zwaard. Ik heb daar helemaal niets aan.” -- Ronardo tegen Alexander.
(sessie 80)

“Ik ga niet met een dolk vechten. Ik ben een heel goede tovenares.” -- Fiona
“Jij mag in de tent slapen bij de andere idioten.” -- Alexander.
(sessie 80)

“Ik denk dat je les hebt gehad van Benedict.” -- Alexander
“Waarom denk je dat?” -- Ronardo
“Ik herkende wat ouderwetse moves.” -- Alexander
(sessie 80)

“Je lijkt niet op je moeder, zij zwamt tenminste niet zo.” -- Alexander
“Nu even niet, nee.” -- Ronardo
(sessie 80)

“Pap (Mandor) vertelt me nooit iets. Hij wil me niet eens leren om demonen op te roepen.” -- Randal
“Ik denk dat hij je er nog niet aan toe vindt zijn.” -- Morwenna
“Natuurlijk ben ik er aan toe. Ik denk dat ik ze dan maar samen met Jurt ga oproepen.” -- Randal
(sessie 80)

“Ik begrijp niet waarom Deirdre wilde regeren.” -- Gérard.
“Het was tijdelijk bedoeld. Ze offerde zich op voor eh… iemand.” -- Rhexenor
“Waarom nam Corwin dan zelf de troon niet?” -- Gérard
(sessie 80)

“Jij gaat koning worden hè. Fijn, dan hoeven wij niet.” -- Gérard
“Ik hoef niet. Ik heb dat al eens gedaan.” -- Eric
“Mooi zo. Dan heb je kunnen oefenen.” -- Gérard
(sessie 80)

“William heeft een hekel aan dat rare mens.” -- Dyenne
“Oh, aan Morwenna.” -- Rhexenor
(sessie 80)

“Krispos staart altijd naar mijn tieten.” -- Dyenne
“Waarom stuur je dan Dara niet naar hem toe. Die heeft niets waarnaar hij kan staren.” -- Rhexenor
(sessie 80)

“Waarom zoek je niet een hobby?” -- Rhexenor
“Zoals seks hebben met het personeel?” -- Dyenne
“Ik dacht eigenlijk meer aan borduren.” -- Rhexenor
(sessie 80)

“Kun jij niet even zo’n Logrus voor me regelen? Daar schijn ik magie in te kunnen opslaan.” -- Dyenne tegen Rhexenor
(sessie 80)

“Athena is ontzettend knap.” -- GM
“Ronardo valt niet op Godinnen met Macht en lange benen.” -- Rutger
(sessie 80)

“Weet je wel dat Rhexenor waarschijnlijk het leven van Amalia gered hebt door William uit te nodigen en ze aan elkaar voor te stellen?” -- GM tegen Jarl.
“Gered van Morwenna zeker. Ik snap niet dat zij een Amberiet is, ze doet en denkt als een Chaosiet.” -- Rutger
“Haar overgrootvader is een Chaosiet. Ze heeft dat recht.” -- Lizet
(sessie 81)

“Met ‘bevoorraden’ bedoel ik dat we genoeg voedsel bij ons hebben. Ik weet niet of er genoeg plaats is in de camper om ook nog kleren mee te nemen.” -- Rhexenor tegen Random
(sessie 81)

“Owen wordt verwend omdat hij de oudste is en jullie lievelingetje. En de jongste twee zijn jullie troetelkindjes, die mogen zowat alles! Ik ben het misdeelde middelste kind.” -- Randal tegen Morwenna
(sessie 81)

“Ik krijg nooit wat, de tweeling krijgt alles en Owen heeft alles al!” -- Randal tegen Morwenna
(sessie 81)

“In het algemeen doen vaders van dochters niet dankbaar tegen mij, terwijl ik best netjes doe en goede manieren heb.” -- Randal tegen Morwenna
(sessie 81)

“Ik ben uniek. Jij niet.” -- de harpspeler
“Je bent niet meer dan een aap met Macht en een harp.” -- Ronardo
(sessie 81)

“Ik zou graag meer willen leren over hoe de verschillende Huizen omgaan met actiesituaties.” -- Rhexenor
“Je bedoelt vechten?” -- Bances Amblerash
“Precies. Graag meer nog als dat ik tot nog toe heb gedaan.”-- Rhexenor
(sessie 81)

“Heb je een plan om Shakira te erkennen misschien?” -- Moyra
“Ja. Ik wil romantisch gaan doen.” -- Ronardo
(sessie 82)

“Shakira moet zo snel mogelijk Patroon lopen.” -- Ronardo
“Ze kan nog niet lopen.” -- Moyra
“Wanneer ze haar eerste passen zet bedoel ik. Ze moet zo snel mogelijk een echte Amberiet worden.” -- Ronardo
(sessie 82)

“Het Patroon in Tir-na Nog’th lijkt me het beste voor Shakira om mee te beginnen.” -- Ronardo
“Dat wil ik niet, het zit daar vol met spoken en engerds. Ze heeft al genoeg Amberieten als familie.” -- Moyra
(sessie 82)

“Owen en Randal moeten nu naar bed.” -- het kindermeisje
“Helemaal niet. Ik ben hun moeder en ik bepaal wat er gebeurd." -- Morwenna
(sessie 82)

“We blazen dat schip met gemak op.” -- Johnny Amblerash
“Dat is toch van Caine?” -- Rhexenor
“Die is eraan gewend om dood te gaan.” -- Johnny Amblerash
(sessie 82)

“Mijn zus Livina droomt van de prins op het witte paard.” -- Ardan Mason
“Julian?” -- Rhexenor
(sessie 82)

“Nu is Shakira nog jong, ze kan heel snel leren en dan komt er van alles uit later.” -- Fiona
“Ja, rottigheid.” -- Moyra
“Brand.” -- Jarl
(sessie 82)

“Problemen met het personeel?” -- Julian
“Het personeel heeft problemen met mij, net als ieder ander dat heeft.” -- Morwenna
“Dat heb je van je vader.” -- Julian
(sessie 82)

“We willen in een snel draaiende wereld gaan wonen zodat Shakira snel opgroeit.” -- Ronardo
“Dan missen we alles van haar.” -- Moire
“Ik zal jullie troeven bij verjaardagen enzo.” -- Ronardo
(sessie 83)

“Mijn oudste dochter (Ailsa) is erg hardnekkig.” -- Julian
“Je bedoelt dat je een hardnekkige dochter hebt?” -- Morwenna
“Ze is totaal anders dan jij.” -- Julian
(sessie 83)

“Mandor is een somber iemand die demonen oproept.” -- Julian
“Je ziet hem dus niet als de ideale schoonzoon?” -- Morwenna
(sessie 83)

“Patroon is gemakkelijk. Dat leer je in één dag.” -- Ronardo
(sessie 83)

“Komt er eigenlijk een bachelor party voor Mandor?” -- Jarl
(sessie 83)

“Alcohol is heel slecht voor je.” -- Ronardo
“Wat is dat dan wat jij en mam (Moyra) drinken tijdens het eten?” -- Shakira
“Wijn. Daar zit een percentage alcohol in, maar voor je moeder en mij is het niet slecht.” -- Ronardo
(sessie 90)

“Jij hebt Amalia met de dood bedreigd als ze zich in mijn buurt waagt, ik heb onlangs een demoon op Rinaldo afgestuurd omdat hij zich aan je opdringt. Misschien dat onze jaloezie een probleem aan het worden is?” -- Mandor tegen Morwenna
(sessie 90)

“Hoe kun jij vijanden hebben in Rebma? Je bent er geboren!” -- Ronardo
“Ik heb ze toch. Boze vaders, kwaaie echtgenoten en nijdige vriendjes. En Random is mijn vader.” -- Martin
(sessie 90)

“Ik heb iets met de Feniks. En niet iets met een wezen met vangarmen.” -- Rhexenor tegen de groep over Heiron.
(sessie 90)

“Hoe komen die Yeti’s hier?” -- Martin
“Jullie vonden het nogal saai. Ik heb gemanipuleerd met Patroon.” -- Morwenna
“Ben je gek? We gingen er bijna aan dood! Niet meer doen graag.” -- Martin
...
“Toch wel raar hè, wat deden die Yeti’s hier onder water?” -- Rhexenor
(sessie 91)

“Er zit daar een inktvis. En aangezien jij degene bent die verstand heeft van wezens…” -- Ronardo
“Wat is een inktvis?” -- Rhexenor
(sessie 91)

“Jij hebt Feniks. Je zou moeten weten wat er is.” -- Ronardo
“Feniks is geen vizier waarmee je wezens en hitpoints kunt zien zoals bij bepaalde computerspelletjes.” -- Rhexenor.
(sessie 91)

“Laten we gezellig op een terrasje koffie gaan drinken.” -- Fiona
“Waarom gaan we niet naar een wokrestaurant? -- Rhexenor
(sessie 92)

“Je ziet gele ogen met ovalen pupillen. Van een kat of een slang.” -- GM
“Ik hou het goed in de gaten.” -- Morwenna
“Je hoort gegrom.” -- GM
“Ah! Dit is gelukkig geen slang!” -- Morwenna
(sessie 93)

“In de spelregels van voetbal is opgenomen dat spelers van het ene team de spelers van het andere team niet naar het leven mogen staan. Alleen het publiek is toegestaan om bloed te trekken.” -- Fiona
“Hmm, dan kan ik dus beter toeschouwer zijn.” -- Rhexenor
(sessie 93)

“Jij en Moyra hebben vier kinderen, dat is best veel!” -- Flora
“Dat is niet veel.” -- Ronardo
“Is het de bedoeling dat er nog meer bij gaan komen?” -- Flora
“Ik ga geen kinderen meer maken met Moyra.” -- Ronardo
(sessie 93)

“Er komen Britse toeristen de herberg binnen met hun eigen voorraad bier: Tesco Value. Ze zijn nogal luidruchtig en zeggen ‘Hey Mate, do you have fish and chips on the menu?’” -- GM
“Wat! Is er nog een taal!? Die hoef ik niet te leren toch?” -- Rhexenor
(sessie 94)

“Is een Oostenrijker dan iets anders dan een Derderijker?” -- Rhexenor
(sessie 94)

“Mandor kan alleen met hulp van de zustertjes naar de badkamer.” -- GM
“Niks zustertjes, ik stuur ze weg. Ik kan hem zelf wel helpen.” -- Morwenna
“Hij is anders echt niet in staat om iets met die grietjes te beginnen.” -- GM
“Daar gaat het niet om. Ik ben gewoon zorgzaam.” -- Morwenna
“Oh. Ik denk eigenlijk dat je ‘ik ben stikjaloers’ bedoelt.” -- GM
(sessie 94)

“Nee, er waren geen vrouwen bij.” -- Ronardo
“Oh. Wie dan wel?”
“William, Martin, Rhexenor, Mandor, mijn moeder, Flora en Morwenna.” -- Ronardo
(sessie 95)

“Het is helemaal niet aardig van je om monsters plat te rijden. Je had er best mee kunnen praten.” -- Shakira tegen Ronardo.
(sessie 95)

“Nu gaat Ronardo nog met die groene, maar op een dag zal hij mij zien staan.” -- Cathrynn tegen Rhexenor en Dyenne
(sessie 95)

“Waarom waren zij de vijand?” -- Cathrynn
“Dat is niet moeilijk. Omdat wij erop aan het schieten waren.” -- Rhexenor
“Waarom probeerden jullie niet met ze te praten? -- Cathrynn
“Wij zijn niet begonnen hoor…” -- Rhexenor
(sessie 95)

“Waarom namen jullie die junk mee?” -- Cathrynn
“Omdat hij eruit zag als een mens en daar kun je niet zomaar op schieten.” -- Rhexenor
(sessie 95)

“Wat zullen we vandaag gaan doen?” -- Rhexenor
“Shoppen.” -- Cathrynn en Helena
“Ik dacht aan iets leukers. Iets in elkaar gaan rossen met de draak bijvoorbeeld.” -- Rhexenor
(sessie 95)

“Jurt, ik wil een poosje met Jurt optrekken. Die is hartstikke aardig.” -- Randal
“Natuurlijk, Randal en Jurt. We kunnen alvast alle reddingsdiensten informeren over dit voornemen.” -- Iestyn
(sessie 95)

“We kunnen Henry in een speciale suit doen en een bescherming om hem heen hangen.” -- Ronardo
“Heb jij daar ervaring mee?” -- Fiona
“Jawel, ik heb dat wel eens op televisie gezien.” -- Ronardo
(sessie 97)

“Dat geplak van jou en pappa altijd… get a room!” -- Essilt
“Dit is een kamer.” -- Morwenna
“Ja, dit is mijn kamer.” -- Essilt
(sessie 97)

“Ik heb mijn vader niet gevraagd waar hij mee bezig was. Hij lag in stukken.” -- Ronardo
“Oei! Toch niets ernstigs?” -- Corwin
(sessie 99)

De gate is af. Hij werkt doordat ik er net macht in heb gestopt.” -- Celia
“Haal die macht eruit en doe deze er weer terug in.” -- Corwin
(sessie 100)

“Jij hebt al die jaren geloofd dat ik een dom keukenmeisje was. Maar ik heb hard gestudeerd en kan nu echt magie!” -- Dyenne
“Voorspelbaar.” -- Rhexenor
(sessie 100)

“Ik zal dan wel met Iestyn gaan praten en dat met de schoolleiding oplossen.” -- Owen
“Goed... nee, wacht even. Mandor en ik moeten dat regelen. Tenslotte zijn wij de ouders.” -- Morwenna
(sessie 100)

“Ik heb een opdracht en daarvoor heb ik een domme spierbundel nodig die kan vechten.” -- Dyenne
“Waar is Gérard als je hem nodig hebt?” -- Rhexenor
(sessie 100)

“Dyenne en Dara moeten hard lachen, Marcia glimlacht alleen.” -- GM
“Hoezo? Is zij de slimmerd soms?” -- Rhexenor
(sessie 100)

“What is on your mind?” -- Ronardo
“Een heleboel... dat is het probleem als je briljant bent.” -- Brand
(sessie 100)

“Dit is de dochter van een hele rare vader.” -- Ronardo over Celia
“Ze heeft anders geen Sawall trekken.” -- Caine
(sessie 100)

“Ik dacht dat er met die persoon met die engerd als vader was afgerekend” -- Caine
“Het gaat nu om een andere engerd, een goeie engerd.” -- Ronardo
(sessie 100)

“Wat kan er nu uit het kasteel komen dat jij niet aankunt?” -- Dyenne
“Mandor.” -- Rhexenor
(sessie 100)

2 comments:

Iets toe te voegen of op te merken? Graag!