Saturday 1 November 2008

De dertiende Wereld

We staan op een grote garage. Ronardo is nu de nieuwe nummer 1, we weten allemaal hoe we iemand wakker moeten maken nu. Het geschreeuw houdt op als we in de garage staan, buiten moet je bevelen opvolgen. We gaan een groot probleem hebben als de baas er achter komt dat zijn bataljon niet meer is zoals het moet.
Of je nu uit een moderne of oude tijd komt, wapenidee wordt naar jouw idee aangepast.
Iemand die goed is in militaire zaken kan er nog beter mee om gaan.
Kunnen we Patroon? Ik zou er iets mee kunnen.

Rhexenor probeert naar de droomwereld te komen. Dat kost hem veel moeite, maar het lukt. Hij denkt aan Bleys. Maar waar hij is is een grote hal, vol met mensen en bedden. Na wat lopen is hij in een huis bij het strand, vlak bij de bergen.
Hij ziet hoe men ergens een slag aan het voorbereiden is. Hij ziet Benedict en Dalt, aan het discussiëren (niet met elkaar). Dan komt hij bij een grot waar net een soort batman figuur uitstapt, die hem even lijkt te zien. Dan is hij in een kamer waar James en een vrouw in bed liggen. Dan komt hij bij een landhuis waar een man staat met paars oplichtende ogen, die hem aankijkt. De man zelf is ook gekleed in paars.
Hij reageert niet op Rhex’ vragen, maar volgt hem met zijn ogen. Deze man komt hem helemaal niet bekend voor, wel krijgt hij de rillingen van die vent. De man strekt een arm uit, Rhex rent weg. De man staat weer voor zijn neus. Uiteindelijk raakt de man Rhex aan en dat doet pijn. Dan is hij weer terug in onze wereld. Dat was een engerd.

Ik vraag aan Marcella waar ze het laatst was. Ze zat in een verkenningsjeep. We weten niet wat er met die lichamen is gebeurd. Ze werden misschien gedesintegreerd. Ze is gaan zoeken naar aan afgedwaalde tank. De jeep stopte en de chauffeur viel in slaap. Ze heeft eerder hondmensen gezien, maar die keer niet. De meeste lijken zijn niet gevonden.
Het meest interessant is misschien de zender die gedachten over kan brengen. Marcella vindt dit wel een interessante ervaring.
Haar vader bemoeit zich nu ineens? Normaal toch nooit? Amberieten schieten toch alleen maar broers en zussen overhoop? En kaarten met kaartjes. Van verveling gaan we werelden overhoop schieten, ruzie maken met chaos. Ik ben niet goed in vechten. Ze heeft ze wel eens gezien, de familieleden. Van wie ben je er eentje, is dan de vraag die je moet stellen. Zij is van Benedict, die zich indertijd generaal Benetto noemde.
Ze weet veel van de familie van Gérard. Amberiet zijn spreekt haar niet aan, een beetje de immortal uithangen. Hij heeft haar wel eens over Amber verteld, geprobeerd uit te leggen. Ook een engerd ontmoet die dacht dat ze vast voor hen zou zijn als ze niet voor Amber was. Een demon.

Ze bedankt ons voor het redden. Ze vindt het gaaf om een tank te zijn. Ze denkt dat er nog een oorlog uitgevochten moet worden.
Ze heeft wel Patroon gelopen, dat moest van haar vader.

Ze wil liever de oorlog winnen en dan pas weg. Ik wil liever meteen weg, ze snapt niet waarom. Toch interessant om te weten wat hier achter zit? Niet echt.

Het geschreeuw begint weer en we moeten in formatie ergens heen. De vijand gaat ergens aankomen. Moeten een ambush voorbereiden.

Passeren onderweg een wrak van de vijand, een gesmolten versie van onszelf. Alles zit vast gesmolten. Binnenin zit ook een brein, het is dood. De techniek is identiek, zelfde wapens, zelfde techniek. Misschien is het kleine zwarte kastje de kern van het evil. Wij hebben een wit kastje. Vanuit de lucht enorme bollen die beginnen te schieten. De shields gaan kapot. Ook daarvandaan komen luide stemmen die de machines dwingen tot aanvallen. Marcella verzint een techniek, Ronardo schreeuwt dat iemand moet stoppen, deze doet dat, de vijand ziet Ronardo dan als evil.
De gestopte machine heet Sergio en ziet Ronardo als duivel en evil. Begint te bidden en denkt dat Ronardo de duivel is. Het kastje wordt aangeduwd en het is wit. En oh wat is hij blij dat hij bij ons hoort.

Nummer 1 moet rapport uit brengen en dat doet pijn in Ronardo’s hoofd. Deze persoon is heel erg sterk, dat kan bijna niet. Moeten rapport uitbrengen op het hoofdkwartier. Kunnen hem zwart maken. Door het kastje er uit te slopen (microbeam) gaat het kastje uit. Hij weet niet wie wij zijn en waar hij thuis hoort.

Het hoofdkwartier is een zwaar bewaakte plaats. Er is een enorme koepel met een heel dikke versterker. Daar zit een enorme antenne in Dit volk heeft door hoe ze gedachten kunnen versterken. De 13e wereld is dus afgeschermd.
We komen in een soort van hangar. We gaan recht door, er schakelen beams in en we raken verlamd. Alles staat uit, alleen het brein doet het nog. Dan komen er wezentjes met tentakels en beginnen ons open te peuteren. Als ik op patroon concentreer. Er is invloed op de omgeving mogelijk. Ronardo concentreert zich op hun zendertje en eentje wordt afgemaakt.

We zijn in de val gelokt, de kanonnen voelen dood aan. Af en toe kun je sommige functies activeren. Het voelt of je verlamd wordt.
Ik richt mijn zender, maak contact, opdracht is bij het brein binnenin te komen.
Ronardo probeert als wezentje een loop te onderzoeken en merkt dat dit een soort anti-energie wapen is. Ieder die binnen komt, wordt uitgeschakeld. Het is een mechanische trap. Verder boven zijn er een soort wandelgangen en een brug.
Rhex maakt wat energie met behulp van Feniks, maakt een paar katten wakker die gek worden. Hij vertelt wat er 1 moet doen en die gaat spullen halen om zijn zender te maken. Dat kost tijd.

Er verdwijnt een katje naar boven. Ik ga er ook maar eens een kijkje nemen. Op die bruggen lopen van die hondmensen rond. Er lopen meer katjes rond. En in een gang staan Johnson en Jonhnson op wacht. In een kamer ligt een Johnson op een bank. Het hoofd staat open, er kan iets in. Ronardo pakt een powerpack. Ik ga naar een nog zwaarder bewaakte ruimte. Het is hier stiller. Boven staat een zilverachtige paal, een omgekeerde schotel. Half doorzichtig, draadjes. Bovenin zit een dikke worm, blobberig ding. Knabbelt uit een bakje. 1 oogje open, hij is verbaasd, hij laat zich in de richting van de grote schotel. Ik ga ook richting schotel. Het ding is in paniek, en duwt me weg. Ik ken hem ergens van… hij probeert met weg te krijgen. Hij prikt me lek. Dan heb ik contact met een enorm iets. Ik weet alles en ik knijp lurfjes lichtje uit.

Ronardo komt met zijn powerpack bij zijn brein en gaat aan de slag. Gegevens zoek ik op, en kom er achter dat we in de modder kruipen. Er is geen plaats meer. Het grote opperhoofd heeft bedacht dat er andere werelden waren. Een paar miljoen geofferd, ruimteschepen, opperhoofden hebben meer hersens. Houden van familie en huiselijk. Planeet gekoloniseerd etc. dan vinden ze een apparaat dat snel verplaatst. Er worden machines gebouwd om leven uit te roeien. Dan komen die lui van de eerste melkweg weer bij ons wonen. Uitgeroeid en dergelijke, dat doen ze echter terug. Dan ieder een melkweg. Toch weer ruzie. Dan gebruiken we lui die we in een machine zetten en we zien wel wie er wint. Ze hebben die wezens ontwikkeld, af en toe een onderkruipsel in een replica. Deze hele basis zien ze als bijzaak. Onderzoek naar bataljon, die deden wat vreemd. De geest van 1 werd te krachtig. Hondmensen worden wat onrustig. De planeet wordt aangevallen. Dit is 1 van de paar 100 planeten die worden aangevallen. Sommige lichamen zijn achtergelaten. Hondmannen zijn gekweekt. De hondmannen worden nooit opgemerkt. Ik ben commandant van deze planeet aan de kant van de goeden. De breinen worden wakker geschud. Ik probeer alles wit te maken wat zwart is en binnen de kortste keren is de oorlog voorbij. Marcella en Rhexenor komen op een planeet met een enorme zender, veel groter dan die van ons. Die vernietigen ze en er veranderd iets in die schaduw, er is een barrière weg. Ik heb als enige alles nog op een rijtje .
Uiteindelijk komt het er op neer dat we hier weg komen.

Marcella neemt mijn taak over. Ook Rhex blijft nog wat. We nemen haar sample mee en nog een aantal van andere mensen hun brein.
Ronardo regelt dat we in tech schaduwen blijven rijden. In de bergen bij het strand komen we aan als tank. Bleys is erg verbaasd. We maken veel herrie, zegt hij.
Het staat me wel, zegt hij, vooral dat kleurtje van roest. We zijn behoorlijk radioactief, zegt hij. Even later komen Dennis en collega’s schuim op ons te spuiten.
Hij kan ons brein kopiëren naar ons lichaam. Daarbij geef ik toestemming mijn tank dood te maken. Niet echt leuk, maar het mag. Ronardo wil dan weer terug. Laat zich toch vernietigen. Hij heeft genoeg aan die sample om iets te laten groeien. En als ze ook terug wil, kan dat. Moet ze wel Patroon lopen nog later.

Bleys troeft met ons naar een kamer, we gaan een deur door. We komen bij wachter. Het Patroon lopen is echt heel zwaar, het blijft vermoeiend. Er zitten ook foutjes in de procedure van Bleys. Die zijn nu weer hersteld. Ik voel me weer completer. Er moet iets gebeuren zodat de dertiende wereld niet zomaar daarbuiten kan komen.
Ik laat mezelf naar de stallen brengen. Ronardo zegt tegen Bleys dat die 13e wereld gevaarlijk is voor de andere werelden. Ronardo gaat naar zijn moeder, Bleys doet een stap opzij en is weg.

Hij troeft naar Fiona en Benedict. Hij neemt het aan. Haal me even door. Hij staat op de brug van een ruimteschip. Er is een enorme oorlog bezig. Het gaat wel goed. Dalt is de helft van zijn schepen kwijt, Benedict pas een derde. Ronardo vertelt van zijn dochter. Wat wetenswaardigheden over tank types uitgewisseld. Toch geen negatieve verhalen over Amber verteld? Hij vermoedde al dat er iets was dat hij niet kon merken, dus vandaar dat hij Ronardo er bij haalde.

Van wie heb je nog meer hulp gehad? Brand en Bleys, Morwenna en Rhex. Ben ik ze iets schuldig? Ik heb ff geen tijd.

Fiona is in een duistere omgeving. Hij zegt wat advies nodig te hebben. Ze heeft eigenlijk een probleempje…. Ja, ze is doorgegaan met dat Overschaduw gedoe. Ze kan hem spreken. Waar wil je heen? vraagt ze. Ze zet hem zo thuis neer. Het is daar waar ze is vreemd. Ze denkt dat Osric die 13e wereld heeft gemaakt. Hij zegt dat die wereld moet worden afgeschermd, behalve voor Amberieten. Is gebeurd. Wat kan ze nog meer doen? Van een Spicard zal hij afbranden. Wat wil hij daar eigenlijk mee? Maak een eigen patroon, een juweel. Maak je over mij geen zorgen. En ij wilt iets leuks? Goed, ik zie je nog. Dan heeft hij twee kaartjes in handen, de ene van Fiona, de andere is een zilverige troefkaart. Geen afbeelding, is af, voelt koel aan.

Ik troef mijn vader, veel manschappen en tenten. Er is weer sprake van een oorlogje of zoiets met Dalt. Verder is het wel goed. Hij vindt het delicaat om met breinen klooien. Wie weet wat er intussen gebeurd is met mijn lichaam. En wie zijn er op bezoek geweest bij Bleys. Ik moet niet verbaasd kijken als ik ooit nog een Morwenna tegenkom.
Ze kwamen er achter dat Dalt een groot plan heeft opgezet Amber aan te vallen. Arden wordt bewaakt dat door Dryade, en daardoor heeft Dalt vrij spel. Dat wist hij. Ze zijn Arden onveilig aan het maken voor Dalts legers. Hij heeft wel iets bedacht om het probleem van de dryade op te lossen, maar het middel kan erger zijn dan de kwaal.

No comments:

Post a Comment

Iets toe te voegen of op te merken? Graag!